Що таке гендерна дискримінація?
Гендерна дискримінація описує ситуацію, в якій до людей звертаються по-різному просто тому, що вони чоловіки або жінки, а не на основі їхніх індивідуальних навичок або здібностей.
Нижче наводиться список дискримінаційних дій, з якими ви можете зіткнутися серед однолітків, у школі або на роботі.
Сексуальні домагання, кетколінг (вуличні домагання)
Переслідування і «кс-кс-кс-кання» на вулиці є яскравими прикладами того, як обмежується право жінок вільно пересуватися у навколишньому середовищі. Нормалізація переслідувань і бездіяльності перехожих і влади увічнює цю форму дискримінації та обмежує свободу жінок.
Гендерні стереотипи у школі та на роботі
Стереотипи – це те, коли суспільство очікує від людей дій залежно від їхньої статі. Наприклад, стереотипним твердженням є те, що дівчатка мають допомагати по господарству і доглядати за дітьми, скромно одягатися і не ходити вулицею пізно вночі.
Стереотипи часто можуть проникати в школу і на роботу, де дівчаток з меншою ймовірністю будуть заохочувати до вивчення наукових і технічних дисциплін або керівної ролі через «чоловічу природу» цих занять. Аналогічним чином здаються позитивними стереотипи і гендерні ролі, де чоловік є «годувальником» або «захисником» сім’ї. Проте таким чином на чоловіків і хлопчиків лягають тягарем такі обов’язки, які можна було б більш позитивно розділити в рамках рівного партнерства.
Таке ставлення обмежує й можливості дівчаток і жінок, роблячи їх менш здатними робити свій внесок у покращення життєвих умов родини.
Об’єктивація і негативна репрезентація
Об’єктивація – це ситуація, коли до людини ставляться, як до товару чи предмету. Це часто трапляється у засобах масової інформації, де жінок сексуалізують. Це призводить до того, що їхньому зовнішньому вигляду приділяється набагато більше уваги, ніж іншим здібностям. Це впливає на формування у свідомості дівчат і жінок образу ідеального тіла, на їхню самооцінку і, врешті, на те, наскільки вони себе цінують.
Однак представниці жіночої статі також мало представлені в розважальних програмах і засобах масової інформації, рідко виступають експертками та героїнями матеріалів. Це посилює руйнівні гендерні стереотипи й традиційні ролі. Необхідно руйнувати стереотипи та заохочувати дівчаток розповідати свої власні історії, що демонструють їхню силу, потенціал і різноманітність.